qf-logo-mini

Tule mukaamme vuoden tärkeimpään kaupan alan seminaariin 

Q-Factoryn teemawebinaari osana What’s Going On In Retail 2025 -seminaaria

Digitaalisen Asiakaskokemuksen Uusi Aikakausi
- Kohti Saavutettavaa ja Inspiroivaa Verkkokauppaa

WGOIR BIOREX REDI -logo12. kertaa järjestettävä WHAT´S GOING ON IN RETAIL® järjestetään 19.-20. maaliskuuta 2025 Bio Rex Redissä, Helsingin Kalasatamassa.

Vuoden 2025 keskeisiä teemoja ja aihealueita ovat mm. tulevaisuuden strateginen ennakointi, tiedolla johtamisen kulttuuri, verkkokaupan kaupallinen saavutettavuus ja vastuullisuus, Retail Media, Z-sukupolven ostokäyttäytyminen, 55+ -ikäisten synnyttämä kilpailuetu vähittäiskauppaympäristössä ja elämyksellinen myymälä.

Q-Factory tarjoaa mahdollisuuden osallistua etänä tapahtuman strategisen ennakoinnin ja saavutettavan digitaalisen asiakaskokemuksen ohjelmakokonaisuuteen. Maksuton Teemawebinaari järjestetään 20.3.2025 klo 13-15.15. Pääset mukaan ilmoittautumalla tämän sivun lomakkeella. 

 

Tarjoamme myös 20 ensimmäiselle mukaan paikanpäälle haluavalle mahtavan -50 % alennuksen 2-päivän lipuista (vain 1 kpl etuhintaisia lippuja samaa yritystä kohti). Saat alennuksen, kun käytät koodia QFACTORY seminaarin lippuja ostaessa

Teemawebinaarin esiintyjät & ohjelma
20.3.klo 13-15:15

Kuvassa Satu WahlbergKlo 13.00
Satu Wahlberg, Framtid - Miten strateginen ennakointi auttaa vähittäiskauppaa ja brändejä kasvun kirittäjänä?

Satu Wahlberg on strategisen ennakoinnin asiantuntija, joka tuo tuoretta näkemystä ennakointiajattelun, strategian ja ihmistieteiden yhdistämiseen. Hänen työnsä rikastuttaa käsitystämme siitä, millaisia tulevaisuuksia voimme saavuttaa ja mitä voimme tehdä tänään tavoitellaksemme toivottuja tulevaisuuksia. Wahlbergin missio on saada tulevaisuusajattelu osaksi organisaatioiden ja yksilöiden päätöksentekoa, jotta voimme kaikki yhdessä rakentaa parempaa huomista.

Satu tarkastelee ennakointia erityisesti systeemisten muutosten näkökulmasta, mikä avaa uusia mahdollisuuksia sekä liiketoiminnan että yhteiskunnan kehittämiseen. Hänen asiantuntemuksensa auttaa organisaatioita valmistautumaan tulevaisuudessa ja hyödyntämään ennakointia strategisessa päätöksenteossa.

Puheenvuorossaan Satu puhuu strategisen ennakoinnin hyödyntämisestä kestävän kasvun kirittäjänä ja miten ennakointia voi soveltaa palvelukehityksessä ja miten proaktiivinen reagointi saavutettavuuteen mahdollistaa kasvun? Strateginen ennakointi auttaa yrityksiä tunnistamaan mahdolliset tulevat trendit ja muutokset asiakkaissa ja markkinoilla, mikä mahdollistaa aktiivisen ja tietoon perustuvan päätöksenteon kestävän kasvun saavuttamiseksi.

 

Kuvassa Timo Övermark

Klo 13.30
Timo Övermark, Q-Factory - Asiakaskokemus 2.0: Verkkokaupan asiakaskokemuksen vallankumous.

Timo Övermark työskentelee Q-Factoryn eQual-tiimissä Johtavana UX- & saavutettavussasiantuntijana. Hän auttaa työssään asiakkaita kehittämään digipalveluistaan laadukkaampia, helppokäyttöisempiä ja siten mahdollisimman monille sopivia.

Timo on toiminut pitkään verkkopalveluiden ja sovellusten parissa ensin kehittäjänä ja suunnittelijana, ja myöhemmin kouluttajana ja konsulttina. Hänet ajoi ICT-alalle henkilökohtainen kiinnostus palveluiden helppokäyttöisyyteen ja tarve vaikuttaa palvelun laatuun. Viime aikoina nimenomaan verkko-ostamisen palvelut ovat olleet keskeisenä kiinnostuksen kohteena.

"On tärkeää, että palveluita kehitetään käyttäjälähtöisesti ja keskitytään sujuvan asiakaskokemuksen tuottamiseen mahdollisimman monenlaisille ihmisille eri tilanteissa - myös vähittäiskauppaympäristössä."

Puheenvuorossaan Timo perustelee vahvasti miksi huomioimalla haastavimpia asiakkaita voi tuottaa parempaa käyttäjäkokemusta kaikille asiakkaille.

Verkkokauppa ei ole vain tila ostoksille; se on elämys, joka voi rakentaa tai rikkoa asiakassuhteita. Mutta mikä todella määrittelee erinomaisen verkkokauppakokemuksen?

Asioinnin sujuvuus ja joustavuus ovat avaintekijöitä, mutta se ei riitä! Verkkokauppojen on ymmärrettävä asiakkaidensa henkilökohtaiset ominaisuudet, digitaidot, käyttötavat, laitteet ja käyttötilanteet. Tämä asiakaslähtöinen lähestymistapa on kilpailuetu, joka erottaa menestyvän verkkokaupan muista.

Eikä unohdeta saavutettavuutta! Laadukas verkkokauppa on kaikkien ulottuvilla – se huomioi asiakkaita erilaisista taustoista ja tarpeista, varmistaen että jokainen voi nauttia huipputason ostoskokemuksesta.

Kuvassa Sami JukkaraKlo 14.00
Sami Jukkara, Q-Factory – Verkkokaupan Aidon Saavutettavuuden sudenkuopat

Sami Jukkara on vanhempi UX- ja saavutettavuusasiantuntija Q-Factoryn eQual -tiimistä.  Pitkän kokemuksensa avulla hän auttaa asiakkaita parantamaan heidän digitaalisten palveluidensa yhdenvertaista käyttökokemusta. Saavutettavuuden pariin Samin ajoi alun perin kiinnostus standardeihin ja päätelaitteista riippumattomiin digijärjestelmiin.

”Jos verkkokauppa ei ole saavutettava, asiakas äänestää jaloillaan.”

Esityksessään Sami osoittaa konkreettisin esimerkein, kuinka yleiset saavutettavuusongelmat ovat erityisen merkittäviä verkkokauppakontekstissa. Ja kuinka nämä usein vaikuttavat myös yleiseen käyttökokemukseen ja kuinka moni ongelma on usein kuitenkin suhteellisen helposti ennakoitavissa ja kierrettävissä. Hän antaa myös konkreettisia vinkkejä sudenkuoppien täyttämiseen. Kaiken tavoitteena on varmistaa kaikille kävijöille sujuva asiointi, nyt ja seuraavalla verkko-ostoskerralla.

 

Kuvassa henkilö näppäilee kännykkää

Klo 14.30
Taustaa paneelikeskustelulle:
Q-Factory ja Merkantics briiffasivat kolmen eurooppalaisen ammattikorkeakoulun opiskelijat miettimään "MINKÄLAINEN ON SELLAISEN VERKKOKAUPAN ASIOINTIKOKEMUS, JOSSA YHDISTYVÄT SAAVUTETTAVUUS, HELPPOKÄYTTÖISYYS, INSPIROIVUUS JA KAUPALLISUUS."

Mukana Haaga-Helia Suomesta, OTH Amberg-Weiden Saksasta ja Thomas More Belgiasta. Opiskelijoista muodostettiin 13 tiimiä, jotka esittelivät meille näkemyksensä joulukuussa 2024. Esittelemme paneelissa parhaat insightit ja keskustelemme aiheesta.


Paneelikeskustelu: "Minkälainen on sellaisen verkkokaupan asiointikokemus, jossa yhdistyvät saavutettavuus, helppokäyttöisyys, inspiroivuus ja kaupallisuus? Miten verkkokauppiaat saadaan motivoitua kehittämään verkkokauppaansa sujuvammaksi kaikille asiakkaille?"

Mukana keskustelemassa Satu Wahlberg (Framtid), Timo Övermark (Q-Factory), Olli Laintila (Haaga-Helia) ja moderoimassa Markku Mäenpää (Merkantics) .

Tule mukaan maksuttomaan Teemawebinaariimme klo 13-15:15. Hyödynnä myös mahtava lisäetu: 20 ensimmäiselle - 50 % alennus seminaarin 2 päivän livelipuista! 

  • Tutustu ja hanki liput WHAT´S GOING ON IN RETAIL® -seminaariin
  • Seminaari (livetapahtuma) 19. -20. 3.2025 Kauppakeskus Redissä 
  • Koodilla QFACTORY tarjoamme 20 ensimmäiselle -50 % alennuksen
    2 päivän seminaarilipuista (vain 1 kpl etuhintaisia lippuja samaa yritystä kohti)
  • Maksuton webinaari 20.3. klo 13-15:15 - ilmoittaudu alla olevalla lomakkeella.
  • Saat linkin webinaariin lähempänä ajankohtaa. 

Tapahtuman striimauksen mahdollistaa:

Valveilla studion logo

 

WGOIR BIOREX REDI -logo

Ilmoittaudu mukaan 20.3. webinaariin. Jaa tietoa tapahtumasta myös kollegallesi ja osallistukaa yhdessä! 

Kuvassa miniostoskärry ja paketteja tietokoneen ruudun edessä