qf-logo-mini

Esteetön ja saavutettava ostoskokemus 27.5.2025

"Esteetön ja saavutettava ostoskokemus"

What´s Going On In Retail & Q-Factory yhteiswebinaari 27.5.2025 klo 14-15:30

AdobeStock_576347355

Saavutettavuus on kasvava kilpailuetu verkkokaupoille sekä esteettömyys perinteisille myymälöille: se laajentaa asiakaskuntaa, parantaa asiakaskokemusta ja tukee brändin vastuullisuutta. Erilaisten pysyvien, tilapäisten ja tilanteeseen liittyvien rajoitteiden huomioiminen ei ole vain hyvää palvelua – se on myös hyvää liiketoimintaa. 

Kesäkuussa voimaan astuva EU:n Esteettömyysdirektiivi tuo lisäksi aiheen lainsäädännön tasolle, vahvistaen saavutettavuuden ja esteettömyyden merkitystä kaupankäynnissä.

Webinaarissa tuodaan esille erilaisia näkökulmia moniaistilliseen, aidosti asiakkaiden ominaisuuksia huomioivaan ostoskokemukseen. Alustusten kautta käymme mielenkiintoista keskustelua aiheesta asiantuntevassa seurassa.

Webinaarin ohjelma 27.5. klo 14-15:30

  • Klo 14 Tervetuloa WGOIR-webinaariin: Markku Mäenpää & Ari-Pekka Saarela
  • Klo 14.05 "Purple Pound": Ari-Pekka Saarela
  • Klo 14.15 Case Carrefour: Markku Mäenpää
  • Klo 14.30 Saavutettavuudesta hyötyvät kaikki: Timo Övermark
  • Klo 14.45 Empatia - Asiakasymmärryksen Supervoima: Niina Majaniemi
  • Klo 15 Paneelikeskustelu – Esteetön ja saavutettava ostoskokemus (Markku Mäenpää, A-P Saarela, Veijo Heinonen ja Ari Kurppa)

Ari-Pekka Saarela

Klo 14.05 
"Purple Pound"
Ari-Pekka Saarela, kehitysjohtaja, Q-Factory/eQual

Iso-Britanniassa kuluttajien, joilla on pysyviä rajoitteita ja heidän kotitalouksien ostovoimaa kutsutaan "purple poundiksi", ja se tunnistetaan merkittäväksi kohderyhmäksi ja asiakaspotentiaaliksi. Esityksessään Ari-Pekka avaa tätä käsitettä laajemmin. 

 

 

Markku MäenpääKlo 14.15
Case Carrefour. Villeneuve-la-Garenne
Markku Mäenpää, toimitusjohtaja, Merkantics Oy

Markku esitteli Carrefourin kaupallisen saavutettavuuden casen What´s Going On In Retail 2025 -seminaarissa, maaliskuussa. Carrefourin liiketoimintastrategian keskeinen peruspilari "Committed to making the best accessible to all our customers" jalkautuu loistavasti Villeneuve-la-Garennen pilottimyymälässä, jossa esteettömyys ja saavutettavuus ovat keskiössä.



 

eQual_Timo-3 (1)

Klo 14.30
Saavutettavuudesta hyötyvät kaikki!
Timo Övermark, johtava saavutettavuusasiantuntija, Q-Factory/eQual


Miten haastavat asiakkaat huomioon ottamalla voidaan parantaa digitaalista asiointia kaikille? Timo esittelee konkreettisella tavalla, mitä saavutettavuus verkkokaupassa todella tarkoittaa.

 

 

Niina MajaniemiKlo 14.45
Empatia – Asiakasymmärryksen Supervoima

Niina Majaniemi, Empatia- ja saavutettavuusasiantuntija, kirjailija

Empatia ja asiakaskokemus kulkevat käsi kädessä. Kun aidosti pyrimme ymmärtämään asiakkaidemme ominaisuuksia ja tunteita, voimme tarjota heille molemminpuolista arvoa tuottavia palveluita.

 


Klo 15.00
Paneelikeskustelu: "Esteetön ja Saavutettava Ostoskokemus"

 

Markku ja Ari-Pekka johdattavat alustusten innoittamina paneelikeskustelua aiheesta: Esteetön ja Saavutettava Ostoskokemus. Keskustelussa mukana alustajien lisäksi Veijo Heinonen (S-Ryhmä) ja Ari Kurppa (Invalidiliitto).

Veijo_Heinonen Veijo Heinonen, Suur-Seudun Osuuskaupan kehitysjohtaja ja Suomen Estradipalvelut Oy:n tj
 
IMG_1929 Ari Kurppa, Invalidiliiton esteettömyysasiantuntija
 
 

Ilmoittaudu mukaan! Jaa tietoa tapahtumasta myös kollegallesi ja osallistukaa yhdessä! 

AdobeStock_540938943